Vain mun juttuja

Meillä kaikillahan on semmoisia omia hassuja tapoja, rutiineja ja neurooseja. Semmoisia outoja piirteitä, mitkä tekee meistä just meidät.

Ajattelin heittää teille arvoisat bloggaajakollegat seuraavan haasteen piristämään tylsää juhannustanne, koska oon varma että teillä on yhtä tylsää kuin mulla. No, hain lavan kaljaa ja juon sen ehkä vesisateessa jossain.

Listatkaa blogiinne omia hassuja piirteitänne ja tapojanne. Niitä on aina mukava lukea 🙂 Vaikka siellä vesisateessa olutpäissään.

beingweirdquotes

Mun oudot jutut:

1. Äidinkieleni on suomi, mutta ajattelen silti englanniksi. Enkä tiedä mistä lähtöisin oon näin tehnyt, mutta ikuisuuden varmaan ja se tulee ihan tahtomatta. Välillä kun mietin jonkun lauseen päässäni ja sitten pitäisi sanoa se suomeksi, niin mulla saattaa olla hirveitä vaikeuksia kääntää sitä mitenkään järkevän kuuloiseksi.

2. Istun suihkussa. En jaksa seistä. Piste.

3. En halua koskea puisiin keittiövälineisiin, kuten puuhaarukkaan tai leikkuulautaan, sen jälkeen kun ne on kerran käyneet astianpesukoneessa. Kuka helvetti edes tunkee niitä sinne. Sama juttu rautaisten jäätelökauhojen kanssa. En varmana koske, koskekaa itte! Jos koskisin niin tunnelma olisi sama kuin joku terottaisi kynsiään liitutaulua vasten. Kananlihallehan siinä menee, kuvottavaa.

4. Kun mä tuomitsen itseäni, käytän mollaamiseen sukunimeäni. ”Pietilällä meni taas lujaa viikonloppuna”. ”Pietilä hukkasi taas puhelimensa”. Koska Mariella ei koskaan mokaile. Pietilä tekee sitä senkin edestä.

5. Mulla on ristiriitaisia tunteita korkokenkiä kohtaan. Siksi mua näkee harvemmin sellaiset jalassa. Tavallaan tunnen itseni todella naiselliseksi ja seksikkääksi korkkareissa, mutta taas toisaalta mulla on ihan hirvittävän epävarma olo semmoiset jalassa. Ei siksi, että en osaa kävellä semmosilla paskaakaan, se nyt on sanomattakin selvää etten osaa. Vaan siksi, että musta tuntuu kuin olisin jollain korokkeella esillä, oikein näytillä, ja en tykkää olla näytillä. Ballerinat on enempi mun juttu, tai ihan vaan tennarit jos oikeasti saan päättää.

6. Vaikka räpsin itsestäni selfieitä päivät pitkät, en silti nauti kameran edessä olemisesta. Kun joku muu kuin mä itse ottaa musta kuvan mä nostan helposti käden mun kasvojen eteen ja käsken tunkemaan sen kameran jonnekkin minne ei aurinko paista. Mun mielestä muiden ottamat kuvat musta ei koskaan oo mitenkään imartelevia.

7. Häpeän mun hampaita. Vamppyyrihampaat, varmaan jonkinlainen sukuvika. Siksi tuskin koskaan hymyilen valokuvissa suu auki ja nostan herkästi nauraessani käden suuni eteen. Jaa tääkin on taas tämmöinen hassu juttu, mihin muut ei edes kiinnitä huomiota, mutta oon ihan itse onnistunut tekemään tästäkin ongelman itselleni.

8. Mua ei niin hirveästi haittaa lainata mun hammasharjaa kaverille. Sehän on vähän niin kuin oltais pussailtu ja pussailuhan on ihan hirveän kiva ja kaunis asia.

9. Mun hiukset on mulle pyhä asia. Jos mulla on huono hiuspäivä niin on koko elämä pilalla. Ihan sama onko meikit pitkin poskia tai mitkä lie rytkyt päällä, kunhan on tukka hyvin – kaikki hyvin.

10. Putsaan mun korvat monta kertaa päivässä.  Jos on suihkun jälkeen topsipuikot loppu niin mun maailma romahtaa. Fiilis on kuin kesken jääneen seksin jälkeen. En toivo sitä fiilistä kenellekkään.

Siinäpä muutamia hyviä esimerkkejä mun oudoista jutuista. Löytääkö joku muukin itsensä jostain kohtaa?

Mukavat jussit kaikille, olkaahan ihmisiksi!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s