Tule askelkin lähemmäksi niin puraisen!

Tiedättekö niitä päiviä kun kaikki ärsyttää ja mikään ei toimi eikä tunnu hyvältä.
Semmosia kun tekee mieli vetää verhot ikkunoiden eteen ja jäädä vaan peiton alle pimeyteen itsekseen murisemaan.
Minulla oli tänään sellainen päivä. Paskapäivä.
Virallinen kiukuttelupäivä.

Ensitöikseni purkasin toki turhautumiseni facebookissa, koska sinne on helppo räyhätä kun ei kiinnosta kaverillekkaan soittaa.
”Mulla on hyvät päiväni. Tää ei vaan tasan ole yksi niistä. Vituttaa tää oma saamattomuus ja väsymys. Taas pesen kolmatta kertaa samat pyykit joita en vaan vittu onnistu saamaan tonne narulle! Ja herään vasta iltapäivästä ja kerään puol tuntia peiton alla voimia että jaksan edes kahvia keittää. Tänään eniten vituttaa…. Kaikki!
Jumalauta lähen lenkille tappaa ton asfaltin, moikka!!”, mä kirjoitin.
Ja auta armias kun joku kävi tykkäämässä tilastani. ”Mitähän tykättävää tässäkin vitutuksessa taas oli häh? Tykkääkö ne siitä että mun elämä on paskaa..”, mä huomasin mutisevan itsekseni.
Marttyyrikuolema-itsesääliä parhaimmillaan.

Ja mä tapoin asfalttia. Rupesi pistämään kylkeen jo alkumetreillä ja polveenkin sattui.
Ajattelin että ehkä lenkki piristäisi, hellisi mun mieltä ja kehoa mut tänään sekin oli kaukana nautinnosta.
Purin poskiani ja jatkoin vielä hetken juoksemista kunnes luovutin. ”En mä osaa enää edes juosta!”, mä mietin ja ärsytyksen kyyneleet silmissä kävelin loppumatkan kotiin.

IMG_2021

Niin ja sitten alkoi olla jo sietämätön nälkäkin. Kotona ei mitään ruokaa, tili nollilla, luottokortti tapissa ja huomenna vasta palkkapäivä. Miten mä taas olen onnistunut tässä???!
Itkupotkuraivarit.

Onneksi olin edes muistanut joinain iltoina nesteyttämisen jalon taidon ja oli pulloja joita viedä kauppaan. Sain pulloista just sopivat massit kanawrappiin, paketilliseen raejuustoa ja ananaspurkkiin. Ah, mikä gourmet-ateria mua pian odottaisi.. Vittujee!
Kassajonossa mun takana joku hätähousu tunki itsensä mukamas liikaa mun turvavälilleni, MINUN reviirilleni. Teki mieli ärähtää sille että ”Tule askelkin lähemmäksi niin puraisen!”.
No en ärähtänyt.

Kotona ah-niin-ihanaa-vittujeejee-ateriaani mutustellessa katselen ympärillä vallitsevaa kaaostani. Vaatemyttyjä siellä täällä, huojuvaa tiskivuorta, laskuja jotka pitäisi maksaa ja listaa puheluista, jotka olisi pitänyt hoitaa tänään.
Hoitamattomat asiat kasaantuvat painoksi hartioille ja oma väsymys saada yhtään mitään aikaiseksi ahdistaa.
Tekisi mieli vetää kiukkukännit, mutta siihenkään ei varmaan olis energiaa.

Ja sit puhelin piippaa viestin.
”Onnea!”.
Se on mun ystävältä. Tai mä ainakin ajattelen että me ollaan ystäviä, vaikka me joskus nu…kutaankin (sori, pakkosensuuri äidin valvovien silmien varalle) yhdessä.
”Mistä?”, mä vastaan.
”Synttärit! Olin eka!”, se vastaa.

Huomaan hymyileväni ensimmäistä kertaa tänään. Ja naurahtavan itsekseni.
Mun synttärit on vasta kahden päivän päästä, ja tää henkilö kyllä tietää sen, kunhan haluaa hauskuuttaa.

Ja sit mä ajattelen että okei, tää oli vaan huono päivä, ei huono elämä. Ja huomenna on kaikki taas hyvin.

IMG_2022

Ps. Sinä järjen jättiläinen, joka kumminkin tulet tämän jälkeen heittämään vettä kiukaalle kommentoimalla ”onko sulla se aika kuusta”, niin lupaan ottaa elämäni tehtäväksi etsiä sinut käsiini ja tulla ikkunasi taakse irvistämään!

Ei mul muuta, moikka! 🙂

Yksi kommentti artikkeliin ”Tule askelkin lähemmäksi niin puraisen!

  1. Aiettä!! Tunnistan niin paljon samoja fiiliksiä tästä että piristyn ite jo siitä että en oo ainut joka on joskus niin säälittävän saamaton paskahousu. Alko jo ihan naurattamaan, oli vaan niin paras teksti tähän hetkeen. En kestä! 😀 ja tsemppiä!

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s